Kaapstad is awesome! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ralf Senden - WaarBenJij.nu Kaapstad is awesome! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ralf Senden - WaarBenJij.nu

Kaapstad is awesome!

Blijf op de hoogte en volg Ralf

31 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zoals de titel al aangeeft vermaak ik mij erg goed in Kaapstad.
Hier is zoveel te doen en te beleven dat ik nog geen enkele seconde gedacht heb aan Nederland.

Maandag ging om half acht de wekker. De dag van mijn eerste stagedag bij Cape Philharmonic Orchestra. Voor de zekerheid had ik maar twee wekkers gezet. Je zou je maar verslapen op de eerste werkdag. Gelukkig ben ik een persoon die nadat de wekker is gegaan binnen enkele seconden naast mijn bed sta om mijn ondergoed te pakken en klaar ben om te gaan douchen. Tot mijn spijt had ik natuurlijk niet nagedacht dat ik een kamer deel met nog een persoon. Maud kan hierover meepraten. Hardstyle klinkt keihard door mijn Iphone als de wekker gaat. Bruno werd dus ook meteen wakker van het geluid. Bruno houdt helemaal niet van deze muziek merkte ik al snel. Sorry Bruno.

Nadat ik gedoucht en gegeten had, wilde ik voor de eerste dag een taxi bestellen. Helaas zei de vrouw bij de centrale dat ik 40 minuten moest wachten op een taxi. 40 minuten? Dan loop ik wel zei ik. 30 minuten dan? No thank you en heb de telefoon opgehangen. Hierdoor moest ik 30 minuten lopen naar mijn stageplek. Je leest het goed. 30 minuten heen en 30 minuten terug. De trainer van GSV'28 2 hoeft zich geen zorgen te maken over mijn conditie. Helaas ging het kaart kijken de eerste dagen mij niet zo goed af. Drie dagen lang een andere route gelopen maar steeds net op tijd op het werk aangekomen. Gelukkig heb ik nu de kortste route gevonden en loop ik nog maar 25 minuten in plaats van de 40 minuten de dagen daarvoor.

Mijn collega's op het werk zijn heel erg aardig en geven mij veel vrijheid met mijn werkzaamheden. Mijn taak is het schrijven van een social media plan. De eerste week heb ik vooral gewerkt aan het plan van aanpak voor het social media plan. Bij het bedrijf waar ik stage loop, werken zowel blanke als donkere mensen. Elk bedrijf moet een procentueel aantal donkere medewerkers in dienst hebben.

Ik ben de eerste week met een collega (Marvin Weavers) al enkele malen gaan lunchen in Kaapstad. Hij heeft me o.a. een underground Indiaas restaurant laten zien. Normaal gesproken zou ik hier snel langsgelopen zijn. Wat kun je hier heerlijk en goedkoop eten. Broodje shoarma met frieten en een flesje cola voor 3.50 euro. Bij de MC Donals betaal je voor een grote Big Mac menu ook maar 3.70 euro. Waarom duur uiteten als je ook heel goedkoop heerlijk kunt eten zeg ik dan maar.

Maandag zijn ook twee nieuwe jongens uit Groningen aangekomen in ons huis. Dit zijn gezellige en relaxte kerels waar ik al verschillende activiteiten mee heb ondernomen. We zijn een avond gaan biljarten en de avond van Real Madrid - Barcelona zijn we bij Tommy's Sportsbar de wedstrijd gaan kijken. Helaas hebben we de wedstrijd niet kunnen afkijken omdat onze ogen tijdens de tweede helft niet meer open te houden waren. Gelukkig staan taxi's binnen enkele minuten bij de opgegeven plaats. Ook de prijzen van de taxi's zijn niet normaal. Waar je in Nederland gemakkelijk 30 euro voor betaald, is in Kaapstad gewoon voor 4 euro.

Komend weekend staat er een safari en rugby wedstrijd van Cape Town Stormers op het programma. Zondag is helaas geen vrije dag. 's Middags treden in het concertgebouw 400 kinderen op met viool en nog meer strijk en blaasinstrumenten. Verder heb ik vrijkaarten van stage gekregen voor het concert van Joshua Bell in het Artscape theater. Dit is een hele goede vioolspeler uit Amerika zeggen ze op mijn kantoor. Natuurlijk kan ik geen "Nee" zeggen, maar ik vind het ook spannend om eens een klassiek concert bij te wonen i.p.v. Hardstyle festivals in Nederland. Ik ben tenslotte in Kaapstad voor mijn stage. Vrije tijd nog genoeg de komende 20 weken.

Groetjes

  • 31 Augustus 2012 - 18:02

    Sascha:

    Fif,

    Ik moet zeggen dat ik met plezier je verslagen lees.

    Mooi om te zien dat je je culturele kennis uitbreid en je je draai in Kaapstad gevonden hebt!

    We gaan ons best doen zondag!

    Sascha

  • 01 September 2012 - 00:22

    Pap En Mam:

    Hallo Ralf, leuk verslag!!!Veel succes zondag tijdens de culturele openbaring van violen etc, Ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Groetjes pap en mam.

  • 02 September 2012 - 20:34

    Radouan:

    Hoi Ralf,

    Leuk verslag weer, was erg vermakelijk om te lezen! Ben benieuwd wat je van het concert vond!

    Groetjes,

    Radouan

  • 05 September 2012 - 10:53

    Els:

    Wat kun je toch gezellig schrijven, lees vol aandacht je verslag en krijg haast de neiging om in her vliegtuig te stappen en ook van kaapstad te genietenmaar bedenk me snel want vind het te lang vliegen ,gr vanuit geleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Ralf

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 24694

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Stage Zuid Afrika

Landen bezocht: