Rocking the Daisies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ralf Senden - WaarBenJij.nu Rocking the Daisies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ralf Senden - WaarBenJij.nu

Rocking the Daisies

Blijf op de hoogte en volg Ralf

08 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is alweer maandag, dus weer de hoogste tijd voor een update uit het zonnige Kaapstad.

De afgelopen week heb ik weer hard gewerkt aan het social media plan voor de Cape Philharmonic Orchestra. Het begint nu echt vorm te krijgen. Op social media gebied doe ik voorlopig nog niets. Dit laat ik nog steeds over aan mijn collega's die daar verantwoordelijk voor zijn. Wanneer mijn social media plan klaar is, ga ik mij bezighouden met de social media voor de Cape Philharmonic Orchestra en probeer ik ervoor te zorgen dat de naamsbekendheid groter wordt bij de verschillende social media platforms en ga ik meer de interactie zoeken met de verschillende doelgroepen. Op dit moment gebeurt dit nog veel te weinig vind ik.

Door het slechte weer in Kaapstad hebben we deze week niet al teveel ondernomen in de avonduren na werktijd. De afgelopen week was het rond de 17 graden met regen, bewolking en veel wind. Natuurlijk mag ik niet klagen want in Nederland is het weer nog slechter heb ik gehoord, maar ook voor ons is dit weer even wennen omdat de afgelopen weken zo zonnig waren. Gelukkig wordt het weer de komende weken weer beter met hogere temperaturen en meer zon.

Woensdag ben ik weer met de huisgenoten van Scott Street naar Tommy's Sports Bar geweest want het was weer Champions League avond. Ajax moest het opnemen tegen niemand minder dan Real Madrid. Dit beloofde een erg moeilijke wedstrijd te worden en helaas was het dit ook voor Ajax. Helaas was Ajax deze wedstrijd niet op de top van haar kunnen en verloor het ook machteloos van Real Madrid in de tweede wedstrijd van de Champions League. Ik had mijn tweede halve liter bier nog niet op, of de huisgenoten stonden al buiten te wachten om terug te gaan naar Scott Street. Iedereen was teleurgesteld van het resultaat. Ik kon ze zelfs niet overhalen om enkele shotjes te drinken in Bob's Shotsbar.

Om de donkere avonden met regen en heftige wind goed door te komen hadden Stephen en ik een computerspel gekocht voor op de laptop. Hij was meteen verkocht toen hij Tropico in de schappen van de winkel zag liggen. Beiden speelden we deze spellen vroeger erg vaak op de computer. Normaal speel ik geen computerspellen meer op de laptop, maar omdat ik in Kaapstad niet kan beschikken over mijn Playstation 3 en toch het spelen van videospelletjes mis, heb ik mij dit videospel aangeschaft. Zodra ik terug in Nederland ben, ga ik weer heel veel op mijn Playstation 3 spelen. Ik zorg ervoor dat Maud, Fifa13 en Call of Duty heeft gekocht, waardoor ik meteen kan beginnen met spelletjes spelen.

Vrijdag was weer de gebruikelijke braaidag. De laatste tijd zijn de meiden van Scott Street niet meer aanwezig tijdens de braai waardoor de jongens hun eigen gang kunnen gaan met het maken van de braai. Geen gezeur over de prijs van het eten en wat er bij het vlees gemaakt moet worden. De jongens zijn heel gemakkelijk en maken heerlijke vleesmaaltijden. Gelukkig hebben we de chefkoks Kevin en Mathijs in huis. Zij zorgen voor het avondeten en Stephen en ik dekken de tafel en doen de afwas. Prima verdeling lijkt me. Helaas zijn Kevin en Mathijs nog maar 4 of 5 weken in Kaapstad, dus ik moet ook maar eens het heft in handen gaan nemen en proberen heerlijke maaltijden te serveren. Ik ga van mijn eigen krachten uit en weet van mezelf dat ik ook heerlijk kan koken. Al zal het even wennen zijn omdat ik thuis nooit hoef te koken. Het eten staat altijd al op tafel als mijn moeder mij roept.

Tijdens één van de donkere avonden afgelopen week, kwamen de jongens op een grandioos idee. "Spiegelen". Dit houdt in dat alle spullen in een bepaalde kamer verplaatst worden naar de andere kant van de kamer, je zet als het ware een spiegel in het midden van de kamer. Er werd overlegd welke kamer gespiegeld zou worden. Al snel hadden we besloten dat dit de kamer van Kathi zou worden. Ten eerste is zij Duits, en kan zij hopelijk dit grapje waarderen. Voordat ik het wist waren Kevin en Mathijs al bezig met het spiegelen van haar kamer. Niets bleef onaangeraakt. Zelfs het vieze ondergoed werd naar de andere kant van de slaapkamer verplaatst. Enkele minuten later hadden we alles gespiegeld, maar we waren nog niet tevreden. Waarom niet ook de woon - en eetkamer vroeg ik aan Kevin en Mathijs. Niet lang hierna was ook dit gespiegeld en het resultaat mocht er zijn. Wij vonden dit zelfs een veel betere indeling van het huis en lieten dit mooi staan.

Voor de zaterdag en zondag hadden we kaartjes gekocht voor het festival Rocking The Daisies. Dit is een festival over meerdere dagen verspreid zoals Solar Festival in Roermond. Creativiteit en duurzaamheid stond heel erg hoog in het vaandel gedurende dit festival. Zo kon je kaarten kopen om per fiets vanuit Kaapstad naar het festival te rijden. Wanneer je hiervan gebruik maakte, kreeg je flinke korting op het entreebewijs. Kaarten voor twee dagen feesten kostte mij vijftig euro. Met de jongens zijn wij zaterdagmiddag vertrokken vanuit Kaapstad en kwamen rond vier uur aan op de camping van Rocking The Daisies. Hier zijn we met zijn allen van Scott Street bij elkaar gekomen om vervolgens met zijn allen naar het festivalterrein te gaan. De meiden hadden tickets voor vier dagen gekocht en overnachtten hier ook elke avond. Omdat wij jongens van tevoren het weerbericht in de gaten hadden gehouden en zagen dat er kans was dat het ging regenen dat weekend, hadden wij snel besloten dat wij deden overnachten in de auto in plaats van een tent. Geen slechte keus na afloop want het heeft me toch even geregend. Tijdens het festival kwamen we de meest rare personen tegen. Rocking The Daisies was een festival met een hoog "Hippie sfeer" gehalte. Op de zaterdagavond zijn we helemaal los gegaan op de muziek van Goldfish. Dit is een duo uit Zuid Afrika die elektro muziek maakt met gebruik van een saxofoon. Bekende nummers zijn o.a. "Fort Knox, Woman's a devil en brush your hair. Zij waren een heerlijke afsluiter van een leuke dag festival in Zuid Afrika. Toen Goldfish klaar was met hun optreden, wilden we ons een weg zoeken naar onze auto, maar de regen kwam met bakken uit de hemel. Toen hebben we maar geschuild onder de tent totdat het regenen was geminderd. De meiden probeerden zo droog mogelijk hun tent op te zoeken. Onderweg de nodige polen water ontweken waarna ze toch nog doorweekt in hun slaapzakken kropen. Wij hadden het beter voor elkaar en hadden de auto op het festivalterrein op een opvallende plaats neergezet waardoor we de auto snel gevonden hadden. Snel werden de vieze en natte kleren in de achterbak neergelegd en de slaapkleren aangetrokken. Op zondag werden we in de auto wakker rond elf uur, waarna we rustig het festivalterrein zijn opgelopen voor een ontbijtje. Geen spek met eieren, maar een broodje hamburger met frietjes. Terwijl de meiden nog de laatste bandjes gingen bekijken bij de verschillende podia, zijn de jongens in de auto gestapt richting Kaapstad. Met de schoenen en voeten buitenboord had ik het grootste gedeelte van de rit geslapen. Eenmaal thuis aangekomen rond zes uur heb ik meteen een heerlijk warme lange douche genomen en ben ik lekker het bed in gekropen. De wekker werd gezet want in de avond stond namelijk de klassieker van Spanje op de planning: Barcelona - Real Madrid, oftewel Lionel Messi tegen Cristiano Ronaldo. Deze zeer beladen wedstrijd wilden wij natuurlijk niet missen. Nadat ik de jongens had wakker gemaakt, sprongen we in de auto voor het avondeten. Snel een bezoek gebracht aan Subway waarna we met een goed gevulde maag plaats namen in Tommy's Sports Bar. Het was een heerlijke wedstrijd met uiteindelijk geen winnaar. Einduitslag, 2-2 met doelpunten van zowel Messi als Cristiano Ronaldo.

Het was weer een heftig weekend waarbij ik de komende dagen flink wat uurtjes moet bijslapen om weer fit te zijn voor het komende weekend. Dan staat namelijk sandboarden in de duinen van Kaapstad op het programma.

Groetjes

  • 16 Oktober 2012 - 11:31

    Diny Houben:

    Heey Ralf,

    Inmiddels weer een paar van jouw verslagen gelezen. Ik kan me voorstellen dat het nog wennen wordt als je weer terugkomt naar ons kikkerland.Geweldig lijkt me het leven daar!!! Leuke verslagen maak je en geweldige foto's. Genietn maar!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Ralf

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 24693

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Stage Zuid Afrika

Landen bezocht: