My birthday - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ralf Senden - WaarBenJij.nu My birthday - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ralf Senden - WaarBenJij.nu

My birthday

Blijf op de hoogte en volg Ralf

14 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik zit al over de helft van mijn stageperiode in Kaapstad. Soms vergeet je gewoon dat je woont en werkt in de mooiste stad van de wereld. Elke dag loop ik als de zon al heerlijk schijnt naar het werk en kijk ik mijn ogen uit. Er gebeurd altijd wel iets waar je je ogen op gericht hebt. Straatverkopers die eten en drinken aan het verkopen zijn, mensen die net wakker worden langs de straat omdat ze geen huis hebben, en de zwarte busjes die als gekken met dat geweldige fluitjesgeluid door de straten scheuren van Kaapstad om mensen van plaats A naar plaats B te vervoeren. Wat heb ik het toch goed. Ik loop elke dag met schone nette kleren naar stage, twee telefoons in mijn broekzak. De één om muziek te luisteren en de andere om te communiceren in Kaapstad en met het thuisfront. Het doet mij nog steeds goed om de rest van mijn drinken of het brood van enkele dagen oud weg te geven aan mensen op straat. Ik zou het brood niet meer door mijn keel krijgen, terwijl deze mensen er heel erg blij mee zijn.

Alweer een week op stage doorgebracht. Niet veel spannends gedaan. Natuurlijk weer verder gegaan met het schrijven van mijn social media plan. Morgen is de deadline en ik hoef nu alleen nog maar de samenvatting te schrijven van het plan. Wat ben ik blij dat het social media plan schrijven volgende week voorbij is. Volgende week kan ik de hele dag op Facebook, Twitter en YouTube zitten, zonder dat medewerkers mij aankijken met de blik: Wat is hij nu weer aan het doen". Vanaf komende week ben ik de baas van de social media.

In Nederland had ik het boek "Ik Zlatan" gekocht. Tot vorige week had ik hier nog geen tijd voor gehad om verder te lezen. Ik Zlatan is een biografie over Zlatan Ibrahimovic die verteld over zijn jeugd, zijn perioden bij de verschillende clubs en over de familie. Na enkele hoofdstukken gelezen te hebben viel ik met mijn boek naast mij in bed en had ik de kleren nog aan tijdens het slapen.

Het was weer dinsdagavond, Champions League avond in Tommy's Sports Bar. Dit keer stond er de return van Manchester City - Ajax Amsterdam op de planning. De café was weer afgeladen vol met Nederlanders. Wat een begin van de wedstrijd was het. Ajax stond na 20 minuten al op een 0-2 voorsprong tegen de rijkste club van de wereld. Zou Ajax wederom kunnen stunten tegen Manchester City? Na 90 minuten stond helaas 2-2 op het scorebord. Helaas had Ajax niet wederom kunnen stunten tegen de kampioen van Engeland van vorig jaar, maar dit is ook een goede uitslag voor Ajax. De komende wedstrijden in de Champions League zijn heel erg belangrijk. Laten we hopen dat ik in januari Ajax ook nog in de Champions League zie voetballen. Om deze uitslag van Ajax te vieren waren we wederom naar de beruchte Bob's shotsbar gelopen. Het plan was om twee shotjes te drinken. Eenmaal twee uur later had ik niet twee maar negen shotjes gedronken met de meest rare en sexy namen.

Donderdag was de dag dat ik jarig was in Kaapstad. Ik werd om half acht wakker gemaakt. Alle huisgenoten van Scott Street stonden in mijn slaapkamer met ballonnen en begonnen in het Nederlands, Duits en Engels te zingen. Geweldig. Bruno zal dit erg leuk hebben gevonden want hij lag op dat moment nog lekker te slapen. Ik ben een jongen die lekker normaal doet. Niet uiteten in een chique tent maar lekker met zijn allen braaien in Scott Street. Omdat ik jarig was mocht ik het vlees uitkiezen. Geen vieze Afrikaanse worstjes maar dikke speklappen. Heerlijk gegeten, waarna we mijn verjaardag hadden vervolgd in Longstreet. Natuurlijk moest er een bezoek gebracht worden aan de Shotsbar. Negen shotjes later gingen we nog even naar Dubliners om niet veel later de taxi terug naar Scott Street te pakken. Wat een verjaardag was dit.

Op deze vrijdag had ik niet echt veel op stage uitgevoerd. Het social media plan was ingeleverd en dit werd nu doorgelezen door de medewerkers. Om vier uur was ik daarom thuis en kon het weekend vroeg beginnen. Omdat ik Vredehoek alleen ken van het wandelen met de vieze was naar de laundry en met de schone was lopend naar huis, stelde ik aan Stephen voor om de wijk Vredehoek eens beter te gaan bekijken. Zo gezegd, zo gedaan. Lopende in Vredehoek gingen we als eerste de schone was ophalen die een dag eerder gebracht was naar de laundry. Met twee sporttassen met schone was liepen we vervolgens door Vredehoek. Het zonnetje stond hoog aan de hemel. Aan het zweet op onze hoofden was goed te zien dat het afzien was. Nadat we weer gebraaid in Scott Street hadden, brachten we hierna een bezoek aan Florence Street. Hier stond het afscheidsfeest van Robert en Sarah op de planning. Hier hebben we vele biertjes genuttigd, waarna we met drie taxi's naar Longstreet zijn gereden. Hier hadden we een bezoek gebracht aan een R&B club, genaamd Jillburg. Gelukkig draaiden ze veel muziek van vroeger toen ik deze muziek nog luisterde. Jeugdsentiment. Nummers van 50 Cent, The Game en Xzibit kwamen allemaal voorbij.

Nadat we lekker hadden uitgeslapen van de avond ervoor, stonden we rond elf uur op. Mooie tijd om eens te gaan surfen in Kaapstad vonden wij. Eerst thuis op internet gekeken naar de hoogte van de golven. De golven konden drie meter hoog worden deze dag. Lekker mooie golven om te leren surfen dus. Met vijf personen gingen we op weg naar Big Bay. Talassa was de chauffeur met als bijrijder Stephen en op de achterbank Isaura, Sarah en ik. Vanaf Big Bay heb je een perfect uitzicht op Kaapstad. Echt heel erg mooi. Eenmaal aangekomen hadden we drie surfplanken en vijf wetsuits gehuurd voor de hele dag. Nadat we onze wetsuits aangedaan hadden en eerst geoefend hadden op het strand hoe we op de surfplank moesten staan gingen we de koude zee in. Het touw van de surfplank aan mijn rechterenkel vastgemaakt en zoals ik ben ging ik meteen diep de zee in voor de hoge golven. Geen slim idee bleek later want ik had nog nooit gesurft. Bij de eerste hoge golf vloog ik natuurlijk meteen van de surfplank. Onderwater kwam de surfplank erg hard in aanraking met mijn hoofd. Toen hadden we maar besloten om iets korter bij de kust lagere golven te trotseren. Dit ging mij meteen heel erg goed af. Eerst gewoon liggend op de surfplank, daarna op de knieën en als laatste had ik ook nog enkele golven gepakt staand voor enkele seconden op de surfplank. Dit ga ik in de weekenden zeker nog vaker doen. Echt super vet. Na het surfwerk hadden we boodschappen gedaan en stond het afscheidsfeest van Kevin en Mathijs op de planning. Met ongeveer dertig studenten uit verschillende landen hadden we veel gelachen en gedronken. Even later drie taxi's besteld want we gingen met zijn allen naar de Club31. Een chique club op de 31ste verdieping van een gebouw. Om half vier gingen bij mij in de club de lichten uit en had ik snel een taxi gepakt terug naar Scott Street.

De laatste dag van het weekend waren Sarah, Bruno en ik naar de Tafelberg gereden. Omdat Sarah een paar dagen later vertrekt, terug naar Canada, vonden Bruno en ik het leuk om haar nog eens mee te nemen naar de Tafelberg. Dit keer gingen we de Tafelberg niet hiken, maar namen we de lift. Toen we eenmaal boven aankwamen op de Tafelberg, hingen er wolken onder de berg waardoor je niet veel van de Kaapstad zag. Toch zorgde dit voor erg mooie plaatjes en zaten we boven de wolken op een berg. Hierna hadden we nog een wedstrijd van Ajax Cape Town bezocht in het Greenpoint stadium. Zoals zo vaak verloor Ajax Cape Town ook deze keer. Gelukkig krijgen wij altijd de kaartjes gratis, anders bezocht ik de wedstrijden van Ajax Cape Town niet meer.

Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Ralf

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 24701

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Stage Zuid Afrika

Landen bezocht: